Podstawowym wyróżnikiem nowoczesnej i sprawnej firmy jest nastawienie na ciągły rozwój. Ciągły rozwój pozwala bowiem nie tylko przetrwać w dynamicznym środowisku, pełnym konkurentów i ograniczonych zasobów, ale daje również możliwość odkrywania nowych szans i zagrożeń organizacji.
szkolenia dla firm
Dlatego, często mówi się obecnie o potrzebie ciągłego poszerzania kompetencji pracowników, którymi dysponujemy. Idealnym na to sposobem będą szkolenia, które w dzisiejszym świecie biznesu stały się prawdziwym synonimem innowacyjności. Stanowią one wręcz nieodłączny element funkcjonowania organizacji. Uczestnictwo pracowników w różnych kursach, konferencjach czy zajęciach (również integracyjnych) w dużym stopniu przekłada się bowiem na kondycję całego przedsiębiorstwa, które przez to zyskuje lepiej zorganizowaną kadrę, czego konsekwencją jest lub może być wynik finansowy firmy.
Szkolenia biznesowe sposób na przetrwanie czy predykcja trendów?
są również jednym ze sposobów na osiągnięcie celów i zamierzeń, które zostały zapisane w ogólnej strategii. Pomagają firmie dostosować się do ciągle zmieniającej się sytuacji na rynku, która związana jest m.in. z postępem technologicznym czy koniunkturą gospodarczą państwa, w którym funkcjonujemy.
Hotel szkolenia
Zanim jednak wyślemy pracowników na szkolenia, warto odpowiedzieć na pytanie: jakiego rodzaju powinny one być i które umiejętności muszą rozwijać. Analizując dzisiejszy rynek oraz sposób funkcjonowania poszczególnych segmentów, jedną z najważniejszych ról odgrywają obecnie tak zwane kompetencje miękkie.
Potęga umysłu
Prowadząc przedsiębiorstwo niezwykle łatwo jest wykorzystać kompetencje twarde, które odpowiadają przede wszystkim za specjalistyczną wiedzę i umiejętności praktyczne, potrzebne do realizowania konkretnych zadań. Sprawa wygląda inaczej, jeżeli weźmiemy natomiast pod uwagę kompetencję miękkie, których zdobycie jest trudniejsze.
Dotyczą one bowiem bardzo szerokiego spektrum umiejętności. Spośród nich wymienić można m.in.
- zdolności komunikacyjne
- kooperację
- obsługę klienta
- zarządzanie czasem
- radzenie sobie ze stresem
- kreatywność
- dynamizm działania
Tego typu umiejętności przydają się zwłaszcza w sytuacjach bardzo trudnych, kiedy podstawowe znaczenie mają kwestie psychologiczne.
szkolenia firmowe
Wpływ i znaczenie kompetencji miękkich w funkcjonowaniu firmy najlepiej widać w przypadku stanowisk menedżerskich i kierowniczych. W ich ramach najważniejsze jest skuteczne planowanie, zarządzanie strategiczne, odpowiednie komunikowanie się z zespołem pracowników, a także ich motywowanie oraz należyte dysponowanie dostępnymi środkami i możliwościami. Są to wszystko kompetencje miękkie, dlatego tak ważne jest, aby cały czas je doskonalić.
Jak wyglądają szkolenia?
Szkolenia miękkie (kompetencje) odbywają się zazwyczaj w niewielkich grupach, dzięki czemu możliwy staje się rozwój kreatywnego i nieszablonowego myślenia, które przyda się w każdym przedsiębiorstwie. Realizowane są przez zewnętrzne instytucje, dysponujące sporym doświadczeniem w tej kwestii.
Podczas szkoleń pracownicy poznają wszelkie naukowe podstawy dotyczące znaczenia tego rodzaju umiejętności w biznesie, ale także mają możliwość praktycznego ćwiczenia nowo nabytych zdolności.
Szkolenia dla firm – typy
Omawiane szkolenia najczęściej zbudowane są z kilku segmentów, które mogą dotyczyć poszczególnych obszarów kompetencji miękkich. Spośród nich można by wymienić:
1. Skuteczne zarządzanie emocjami. Odgrywają one ogromną rolę dla naszych pracowników podczas wykonywania codziennych obowiązków, dlatego dobrze by było, aby nauczyli się oni, jak sobie z nimi radzić.
2. Rozwijanie kreatywności. Jej znaczenie jest spore, pozwala bowiem na podejmowanie lepszych decyzji, a także stosowanie narzędzi, które przyniosą sukces.
3. Zarządzanie czasem. Tykający zegar nad naszymi głowami najlepiej przypominam nam o konieczności wypełnienia konkretnych projektów. Jeżeli pracownicy nauczą się nim lepiej dysponować, przełoży się to na skuteczność całej firmy.
4. Radzenie sobie ze stresem. Jest on szczególnie obecny wśród kierowników i menedżerów. Tego typu kompetencje pozwolą im lepiej zarządzać zespołem.
5. Negocjacje.
To oczywiście jedynie przykładowe obszary szkoleń, które mają znaczenie w funkcjonowaniu organizacji.
Szkolenie dla firmy powinny uwzględniać nie tylko kompetencje twarde, ale również miękkie.
Szkolenia w Hotelu Sułkowski – pytania dotyczące konferencji, szkoleń, eventów, spotkań biznesowych – 65 537 16 70
Ściągnij materiał w postaci pliku PDF: pdf [1,18 MB]: Pobierz
szkolenia biznesowe
Zobacz prezentację mediów:
Wszelkich informacji na temat organizacji szkolenia prosimy kierować do naszego działu marketingu lub bezpośrednio na recepcję. Staramy odpowiadać się na Państwa pytania niezwłocznie.